עידן חדש

בטח שמת לב שתעשיית ההוצאה לאור השתנתה באופן דרמטי בשנים האחרונות. עם קידמה בתעשיית ההדפסה הדיגיטלית, הדפסה לפי ביקוש POD print on demand וגם ספרים אלקטרוניים. ישנם היום יותר אפשריות מאי פעם להפצת הספר שלך.

איך אומרים “הכל עניין של גישה?” זה נכון. אתם רק צריכים לבדוק את האופציות שלכם ותראו שיש דרכים אחרות, לא פחות טובות מאשר לפנות להוצאה לאור.

צעדי תינוק

הצעד הראשון שלך הוא לברר מה הם הצעדים הבאים. זה נשמע דבילי אבל יש לזה חשיבות כלכלית עצומה. נסה לפתוח טבלה שבה אתה רושם מה המשימה, מה דרוש לאותה משימה וכמה היא צפויה לעלות.

לדוגמה:

המשימה: עיצוב גרפי עבור הספר.  מה דרוש: עיצוב כריכה  צפי עלות: (בשלב זה השדה הזה נשאר ריק עד לבירור מחירים)

כמה דברים שחייבים להיות ברשימה:
עריכה, הגהה, דפוס, הפצה, עיצוב, הפקה, יח"ץ.

אני ממליץ בחום להתחיל מהפייסבוק, ישנו דף שנקרא סופרים בראשית דרכם, שם תוכלו לאתר אנשים שעוברים או עברו את אותו התהליך ויכולים לתת לך עצות או דברים נוספים שצריך להוסיף לרשימת המשימות. עצות אלו יכולות לקבוע האם הספר יראה אור או רק ישאב את כל האנרגיות והכסף. לשאול את השאלות הנכונות!. נסו לשאול סופר שכבר הוציא את ספרו לאור מה היה הכי קשה ומה הם היו עושים אחרת.

יצא לי לפגוש לא פעם אנשים שהיו מאוכזבים מאוד מהתוצאה שהם קיבלו מאחד הגורמים בשרשרת, דבר זה גרר תיקונים חוזרים פעם אחר פעם עד למצב שבו התיקונים עלו יותר מהמחיר ששולם במקור על השרות המקורי. עיצוב תוכן הספר הוא השלב האחרון לפני הדפסה, ובשלב זה מתגלות הבעיות (בעיות הפקה, עריכה, הגהה ועוד). אני אנסה לפרט במאמר אחר איך נמנעים כמעט לחלוטין ממצב זה. בינתיים אתן את עצה הזו: חשוב לברר היטב למי נותנים את המשימה ומה התנאים שלו לגבי תיקונים. לכל ספר יש שלב של תיקונים אבל זה בידיים שלכם לעצור ולבדוק את הספקים שלכם בכל שלב בשרשרת.

לאחר שמילתם בטבלה כל מה שאתם יכולים לחשוב עליו אפשר לעבור לשלב הבא.